Київський пленер “Денний стаціонар” – підсумкова виставка


У Київському національному музеї російського мистецтва
з 26 листопада до 10 грудня відбудеться підсумкова виставка
Київського пленеру «Денний стаціонар»
Нетипова ідея галериста Тетяни Калити – поглянути на те, що тебе оточує щодня, як вперше, – зібрала разом відомих українських художників Олексія Аполлонова, Олексія Белюсенка, Світлану Бринюк, Матвія Вайсберга, Юрія Вакуленка, Гліба Вишеславського, Ларису Пішу та Олену Придувалову. Корінним киянам запропонували поглянути широко розплющеними очима митця на знайоме з дитинства місто по-новому. Адже разом з іронічною назвою пленеру «Денний стаціонар», крім щоденної роботи на відкритому повітрі, всім учасникам було прописано оздоровчо-надихаючі процедури – екскурсії, відвідування виставок, душевні посиденьки та «сніданок на траві», подорожі по живописних околицях столиці і на дніпровські острови у Каневі, – спрямовані на подолання синдрому мешканця великого міста, руйнування стереотипного уявлення, буцімто в розпал літа жодних культурних подій тут не відбувається, і що в Києві, виходженому за багато років уздовж і впоперек, дивуватися вже нема чому.
Єдина іноземна учасниця пленеру – французька художниця Ізабель Терещенко зі славного меценатського роду – зізнається: «П’яти тижнів перебування в країні, звідки родом мої предки, вистачило, щоб підкорити мене назавжди.»
Полотна, що будуть представлені в експозиції, створені під час або натхненні незабутнім для учасників пленером. Різні за технікою виконання, настроєм, жанрами твори об’єднанні лише однією тематикою: художникам запропонували подумати над тим, що надихає, радує й засмучує мешканців великого міста — словом, розповісти, що кому болить. Отож, місто постало в роботах у різних іпостасях: Лариса Піша малювала квіти й трави, що ростуть на її дачі на Русанівських садах, Матвій Вайсберг милувався небесами над Дніпром і увічнив героїв тих самих дачних посиденьок. Гліба Вишеславського, Олексія Аполлонова та Олексія Белюсенка більше вабили будинки й безлюдні вулиці, а Олену Придувалову — гомінкі проспекти і площі. Світлана Бринюк писала природу, Ізабель Терещенко — Андріївський узвіз та його завсідників, Юрій Вакуленко зобразив довгі сходи, що символізують темп життя в сучасному мегаполісі.
Партнери проекту – Київський національний музей російського мистецтва та Музей Шереметьєвих.
Інформаційний партнер – журнал «Антиквар»

Фотозвіт події